Min stad

fredag 12 februari 2010

Vinter

Vinter som vi alla har saknat i många år, har nu varit här sedan december och till och med jag har tyckt om det. Det har verkligen varit grymt.
Det vita har lyst upp staden till allas glädje och vi har fått åka pulka, frusit röven av oss och verkligen haft den där vintern som alla velat ha. Men nu är jag less på att ha långkalsonger, dunjacka och kängor som tål - 45 på mig var dag. Jag vill kunna åka skateboard, rullskridskor, cykla och sola så att min kropp blir varm eller bara kunna gå ut, utan att ha hela garderoben på mig. Jag längtar efter att kunna få dricka en öl på en uteservering med solbrillor på.

Det är till och med kallt hemma nu för tiden. Puman har fått för sig att det är varmt i lägenheten (det har varit lika varmt hela vintern) och där med sänkt värmen på elementen, sitter med Helly Hansen jacka på mig.

3 kommentarer:

  1. Men du, det är ju liksom 23 grader EFTER sänkning av elementen. Det kan väl knappast kalla kallt heller? :-) /Sofia

    SvaraRadera
  2. Hahaha, lilla gubben e frusen :)

    SvaraRadera
  3. ha inte allt för kallt, då kan det bli fuktskador i hörnan.

    SvaraRadera