Min stad

måndag 15 februari 2010

Klätter konkurrens

Under alla år som jag klättrat inomhus, så har jag för det mesta hängt på Klätterverkat i Sickla. I dag så provade vi ett nytt ställe (Henkes förslag) ute i Midsommarkransen. Vi tänkte att det kan vara kul att se lite ny väggar plus att Klätterverket håller på och renoverar om duschrummen, så det är lite bökigt att vara där. Stället heter K2 och är helt nytt. Bara genom att gå in där, så slog det mig direkt att nu har Klätterverket fått konkurrens och därför denna renovering. K2 är helt klart det bästa stället för inomhus klättring enligt mig. Det fanns hur många leder som helst och även fejkade ”bergleder”, super grymt.
Ja det enda man kan säga är världsklass! Allt från ingången, boulderväggarna, caféet till duscharna med bastu mm.

Tror att vi har hittat ett nytt ställe att hänga på. Gamla ansikten hade givetvis redan hittat till K2. Hoppas det inte bara är nyhetens behag.

Har haft en bra dag förövrigt. Träning 30min, thai massage, klättring 2 tim, sen en trevlig kvällsmiddag med familjen

2 kommentarer:

  1. Livsnjutare där!
    På ålderns höst ska ja oxå börja ha såna dagar!

    SvaraRadera
  2. Kult. Er sugen som faen på å sjekke ut hva Uppsala har å by på av klatremuligheter.

    SvaraRadera