Min stad

tisdag 2 februari 2010

Säng i förorten

Hängde ute i förorten eller rättare sagt kungens kurva för att leta ny säng till min dotter. Det är verkligen som i USA, där man lägger alla affärer på samma område så det ska finnas något för alla, en outlet. Inne på Heron City så har de även en Food Court. Jag tycker verkligen inte om stället men lik väl så hamnar jag där ibland, konstigt eftersom det var bl a Mio möbler som var målet. Det finn ju även i city och där gillar jag att hänga. Såklart så blev vi hungriga och orkade inte åka till något bättre matställe. Vi kollade runt och allt såg motbjudande ut. Det blev Mc, för då vet man vad man får.

Detta White Trash ställe till Food Court är fan vidrigt och obehagligt.
Maten och servicen smakar lika dåligt som stället ser ut, även om det var Mc. Maten fick jag byta ut för burgaren var kall.
Stod där och tänkte lite på hur fan dåligt det var, funderade även på varför. Kom fram till det är som jag alltid säger: ”You get what you pay for”. Konstigare än så är det inte. Lönerna superlåga = lika med dåliga arbetare.
Ska aldrig mer klaga på Mc, det är ju nästan gratis mat i magen.
Vi har hittat en säng och det var jävligt bra, som vi nu kommer att beställa i city.
Det verkar smartare med tanke på att vi bor typ 1 km ifrån Mio.

/Marcos

måndag 1 februari 2010

Zigenare

Det blev en lugn helg i Vasastan. Ingen alkohol, inga vänner på besök, vilket också har sina förklaringar, men ändå.
Det var väldigt skönt att bara vara hemma och tycka om det, speciellt när man har en lya man diggar, den är fan grym. Jag brukar ofta prata om det vore cool att köpa ett nytt repobjekt (till Pumans Missnöje, förlåt) som vi kunde flytta till, större mm. Och en vän till mig, säger alltid till Puman att jag varnade dig för Marcos, han är en Zigenare. Tänk om jag är en Zigenare, chansen finns jag är ju född i Rom, Italien. Bara för att man pratar om att flytta så betyder det inte att man inte vill bo kvar, jag älskar vår lya och vi kommer nog alltid att bo här.
Undrar hur ofta en Zigenare flyttar igenomsnitt?

Att surfa hemnet är i alla fall kul.

God natt

/Marcos

fredag 29 januari 2010

Bästa burger

Eftersom det är så himla fantastiskt gott med en bra gjord hamburgare, så tänkte jag att ett blogginlägg vore nice.
Dom tio bästa burgerhaken skulle det bli först, men vad fan, det får räcka med de 5 bästa. Så hur gör man den bästa burgaren? Ja det finns miljoner med kombinationer.
Så här sin min beställning ut:
Först ska dressing på, sedan grönsallad och lök, det ska vara på undersidan, ovan på köttet ska det vara svartpeppar och även lite grillkrydda, sen två tjocka ostskivor och ketchup.
Dom korvmojjar som är med i min rankning är

Wurren på Norra bantorget.
Helenas på Sveavägen (nära Rådmansgatan)
Ringens Grill och kebab Ringvägen (korsningen Götgatan)
Tullfritt på Valhallavägen
Valhallagrillen på Valhallavägen några hundra meter längre upp från Tullfritt

Den som vinner enligt min mening är Wurren på norra bantorget.
Med plus i kanten för Iraniern som driver stället. Skrattet han har är grymt.
Han jobbar bara natt och det är han son gör den bästa hamburgarn i stan.
Mellan 22,00 och 04,00

De 4 andra får dela på 2 platsen.
Och det är ingen dålig plats i min rankning.

/Marcos

onsdag 27 januari 2010

Saab

JIPPI nu är äntligen skit företaget Saab sålt. Nu kan vi kanske slippa läsa om att det är synd om Saab.
Varför är det synd om Saab? Som jag ser det så måste det ha varit väntat, bil fan har ju gått back sedan starten, och för den delen så är det inte mer synd om dem än några andra företag som går piss illa.
Att Spyker köper det är väl bra, dem är ju vana att ha dåliga resultat på sina bilar. Frågan är ju hur länge de skall hålla på. tills alla inser att Saab är en skit bil som folk inte vill köpa.
Varför envisas med att bygga en bil som ingen köper?
Det kommer att sluta med att vi skattebetalare får betala för kalaset.

Synd att Maud O blev vek och gick med på att låna ut pengar till köparen.
Jag håller med om vad Maud sa i en tv intervju, (citat) de kan väl gör andra saker än att bygga bil.

Skönt att Sossarna inte hade styret, då hade Regeringen köpt Saab och blivit bilförsäljare. Tack alla som röstade rätt. Själv så röstade jag fel.
Men det ska aldrig hända ingen.

/Marcos

tisdag 26 januari 2010

Sekten Seko

Jag har under en längre tid sagt att jag ska gå ur facket, på grund av att man inte ser eller hör något ifrån dem.
Det är väl mening att dem ska vara ute på arbetsplatsen till och från, och så är det inte.
Nu syftar jag på byggbranschen, där brukar facket vara väldigt aktiva, men som sagt inte nu för tiden, eller rättare sagt inte på många år.
Då kan man undra vad förbundet gör och vad pengarna som vi medlemmar betalar går till.
Det är inte mycket pengar, (600kr hälften till a-kassa och hälften till förbundet) men man vill väl ha något för dem.

Fick ett brev häromdagen angående valet i höst, där de uppmanar oss att rösta rött, tydligen ska det vara det bästa för oss medlemmar enligt Seko(facket)
Jag undrar hur fan de kan veta vad som är bästa för mig.
Har dem någon aning vem jag är? Tror inte det.
Kan det vara så att bara för att man är en knegare så är man automatiskt röd.
Jag börjar tro att det är en sekt man är med i.

Gjorde faktiskt slag i saken och sa upp medlemskapet i sekten.
Kom också på att det är den andra sekt jag gått ur på mindre än en mån.
Undrar om jag är en sådan som faller för grupptryck?
Har aldrig sett mig som en sådan svag människa.

Är en nöjd Marcos.

/Marcos

måndag 25 januari 2010

Helgen

Helgen var lugn och det var väl skönt med tanke på att jag var full på fredagen. Som för övrigt var en grym kväll.

Nå lördagen (med baksmälla) blev full med aktiviteter. Först hämtade vi Novis i förorten (svärföräldrarna) sen bar det iväg till
Eriksdalsbadet. Det blev värsta uppslutningen ett helt gäng med Skydivers. Ja, det blev mycket grottor, åka ruschelkana, basta och förstås bubbelpolen.

En sak är lite konstigt som jag funderade på. Varför är det så himla jävla kallt på alla badhus? Varför snålar dom med dusch vattnet? Man får ju fan jaga vattendropparna från duschen.
De kan inte direkt ha missat att typ alla går omkring och fryser.

Åter hemma så lekte kidsen och vi vuxna lyxade med sushi från Ki-mama, grymt gott.
En super trevlig kväll med kompisar. Hans, Sofie, Mira, Elis och Joanna var på besök.

Ja söndagen såg ungefär lika ut. Började med att hänga på Andy´s lekland med Lotti, Isabelle och så klart Novis.
Det är i princip lika som badet men utan vatten.
På båda ställena så klappar barnen ihop så fort man lämnar stället.

Det blev en promenad med Kata och två sovande kids. Vi han också med en visning på Upplandsgatan17, men det visade sig inte vara något att ha, tyckte Kata.
Vi avslutade söndagen med Indisk take a way och när Kata hade gått så såg vi ett avsnitt innan ögonen stängdes.

Grattis till Hultarna, hopas alla mår bra.
/Marcos

lördag 23 januari 2010

Thai style

Blev fan full igår, på ett bra sätt. Var ändå hemma tidigt, närmare 01.
Ja, det var på Koh Phangan som festen var.
Att ta sig in på stället är en jävla procedur. Vi fick stå i kö fast vi hade bokat bord, hur fan tänker man som restaurangägare.
20 min kö ute i kylan, det var ju inte som att vi fick sitta inne och vänta direkt, som kan vara normalt. Hälften av gänget satt redan vid det bokade bordet medan fem av oss fick vänta utanför på att bara få komma in och hänga av oss jackan för 20 jävla spänn/jacka. Helt sjukt, sjukt, sjukt, sjukt.
Än sådan sak händer bara på ett Thaiställe, det är fan helt galet. Hade det inte varit för Martins H fest så hade man ju gått någon annanstans. Man tror ju att om man har ett bokat bord så är det bara att gå in på haket.
Säga vad man vill om att ta sig in på stället men inredningen är satan så grym.

Väl inne så var det glömt och det blev än lyckad kväll med vänner, sjukt mycket sprit och svin stark mat, tog en skaldjurssallad
ála "very hot style" och det var det verkligen. Trodde ett tag att käften skulle brinna upp.

Man kan säga att det var en riktig drink kväll.

Vi var några tappra som höll ut (två gravida och 3 boys) och avslutade på Wc.
Taxi är fan bra.

När man träffar polare som man inte träffat på länge så vill jag bara ha mer av dom.
Varför kan inte alla bo på samma ställe? Det vore så jävla skoj.

Grattis till ditt nya yrke och jobb Martin H

Tack för mig

/Marcos