Min stad

fredag 29 januari 2010

Bästa burger

Eftersom det är så himla fantastiskt gott med en bra gjord hamburgare, så tänkte jag att ett blogginlägg vore nice.
Dom tio bästa burgerhaken skulle det bli först, men vad fan, det får räcka med de 5 bästa. Så hur gör man den bästa burgaren? Ja det finns miljoner med kombinationer.
Så här sin min beställning ut:
Först ska dressing på, sedan grönsallad och lök, det ska vara på undersidan, ovan på köttet ska det vara svartpeppar och även lite grillkrydda, sen två tjocka ostskivor och ketchup.
Dom korvmojjar som är med i min rankning är

Wurren på Norra bantorget.
Helenas på Sveavägen (nära Rådmansgatan)
Ringens Grill och kebab Ringvägen (korsningen Götgatan)
Tullfritt på Valhallavägen
Valhallagrillen på Valhallavägen några hundra meter längre upp från Tullfritt

Den som vinner enligt min mening är Wurren på norra bantorget.
Med plus i kanten för Iraniern som driver stället. Skrattet han har är grymt.
Han jobbar bara natt och det är han son gör den bästa hamburgarn i stan.
Mellan 22,00 och 04,00

De 4 andra får dela på 2 platsen.
Och det är ingen dålig plats i min rankning.

/Marcos

4 kommentarer:

  1. Första platsen är såklart grillen nära mariatorget som har soyakorv och soyaburgare:-) Inte bara en massa mosade stekta grönsaker som alla andra grillar har... ;-)

    SvaraRadera
  2. Det var varken soyaburgare eller korven jag rankade. Lär dig äta kött är mitt råd.:-)

    SvaraRadera
  3. Känner flera som hävdar att grillen i korsningen Hornsgatan/Torkel Knutssongatan är stans nummer 1 den borde du kolla in...Tycker VIPS-Grillen i Nyköping e me i toppstriden... Den får även plus i kanten för alla raggare

    /Tomas Carlsson

    SvaraRadera
  4. Hade vist glömt VIPS-grillen och raggarna för den delen. Den grillen
    har en plats i hjärtat, det får räcka.

    SvaraRadera