Min stad

tisdag 26 januari 2010

Sekten Seko

Jag har under en längre tid sagt att jag ska gå ur facket, på grund av att man inte ser eller hör något ifrån dem.
Det är väl mening att dem ska vara ute på arbetsplatsen till och från, och så är det inte.
Nu syftar jag på byggbranschen, där brukar facket vara väldigt aktiva, men som sagt inte nu för tiden, eller rättare sagt inte på många år.
Då kan man undra vad förbundet gör och vad pengarna som vi medlemmar betalar går till.
Det är inte mycket pengar, (600kr hälften till a-kassa och hälften till förbundet) men man vill väl ha något för dem.

Fick ett brev häromdagen angående valet i höst, där de uppmanar oss att rösta rött, tydligen ska det vara det bästa för oss medlemmar enligt Seko(facket)
Jag undrar hur fan de kan veta vad som är bästa för mig.
Har dem någon aning vem jag är? Tror inte det.
Kan det vara så att bara för att man är en knegare så är man automatiskt röd.
Jag börjar tro att det är en sekt man är med i.

Gjorde faktiskt slag i saken och sa upp medlemskapet i sekten.
Kom också på att det är den andra sekt jag gått ur på mindre än en mån.
Undrar om jag är en sådan som faller för grupptryck?
Har aldrig sett mig som en sådan svag människa.

Är en nöjd Marcos.

/Marcos

3 kommentarer:

  1. Vadå, man vill ju ha något för pengarna? Vad är det du vill ha? Besök av en röd sektledare som snackar massa skit du ändå inte vill höra!? Du skulle bara lacka på dom om dom kom och snackade med dig!

    /Busan

    SvaraRadera
  2. Bra blogg, den bästa!!! Men så läser ja bara den här, man behöver ingen annan :)

    SvaraRadera
  3. Tack Busan, du en riktig kompis

    SvaraRadera