Min stad

onsdag 27 januari 2010

Saab

JIPPI nu är äntligen skit företaget Saab sålt. Nu kan vi kanske slippa läsa om att det är synd om Saab.
Varför är det synd om Saab? Som jag ser det så måste det ha varit väntat, bil fan har ju gått back sedan starten, och för den delen så är det inte mer synd om dem än några andra företag som går piss illa.
Att Spyker köper det är väl bra, dem är ju vana att ha dåliga resultat på sina bilar. Frågan är ju hur länge de skall hålla på. tills alla inser att Saab är en skit bil som folk inte vill köpa.
Varför envisas med att bygga en bil som ingen köper?
Det kommer att sluta med att vi skattebetalare får betala för kalaset.

Synd att Maud O blev vek och gick med på att låna ut pengar till köparen.
Jag håller med om vad Maud sa i en tv intervju, (citat) de kan väl gör andra saker än att bygga bil.

Skönt att Sossarna inte hade styret, då hade Regeringen köpt Saab och blivit bilförsäljare. Tack alla som röstade rätt. Själv så röstade jag fel.
Men det ska aldrig hända ingen.

/Marcos

4 kommentarer:

  1. Delar din uppfattning på pricken i detta ämne!!!

    SvaraRadera
  2. Marcos har blivit blå !!!
    Ett år på Upplandsgatan sen gick det från rött till blått utan att passera grönt.

    SvaraRadera
  3. Vem vet kanske grönt nästa gång

    SvaraRadera
  4. Jag håller tummarna!!! :D
    /Tomas

    SvaraRadera